Навігатор фінансової підтримки
У майстерні Еліти Коваленко з Броварів кожна пара взуття — це не просто річ, а частинка особистої історії замовника. З початком повномасштабної війни її бізнес зупинився майже на рік. Але поступово Еліта змогла відновити роботу, знайти нові можливості та навіть подумати про розширення. У цьому їй частково допомогла грантова програма EU4Business, яка стала поштовхом до руху вперед — попри всі виклики.
Взуття як мистецтво і терапія
Еліта Коваленко заснувала власний бренд взуття та шкіряних аксесуарів Fairytale Studio у 2017 році. Її майстерня у Броварах — це крафтове виробництво, де все створюється вручну: від колодки до останнього стібка. «Це не просто деталь гардероба, для мене це мистецтво. Кожна пара взуття — це окрема історія клієнта».
Клієнти студії — люди з дуже різними запитами. Хтось має анатомічні особливості стопи й не може знайти комфортне взуття у мас-маркеті. Хтось хоче підкреслити стиль унікальним взуттям, що гармоніює з індивідуально пошитим одягом. Серед замовників — артисти, стилісти, дизайнери, військові з травмами, які потребують спеціального взуття.
Випробування війною
Повномасштабне вторгнення зупинило роботу майстерні майже на рік. Хоч Бровари й не були окуповані, навколо велись активні бойові дії. Багато клієнтів виїхали, ланцюги постачання зруйнувалися, адже колодки, підошви, матеріали вироблялись у Харкові, Одесі, Запоріжжі.
«У нас нічого не зруйновано, але ми просто стояли. Не працювали. Це був дуже важкий період — рік майже без руху», — пригадує жінка.
Поступово, попри відключення електроенергії та подорожчання матеріалів, Еліта почала відновлювати бізнес. Її взуття стало особливо актуальним для військових, яким складно підібрати комфортну пару — через травми, ампутації або анатомічні особливості. Повернулися й старі клієнти з-за кордону аби замовити взуття, яке відклали до війни.
“Якщо ти вже спробував індивідуальне виробництво взуття, ти вже не захочеш мас-маркет. Або тобі не зручно, або ти не можеш знайти те, що тобі треба”.
Про грантову програму від EU4Business Еліта дізналася випадково, у вирі інших заявок і навчань. Після низки відмов і розчарувань вона не очікувала перемоги — але саме ця програма стала переломним моментом. «Мені зателефонували з банку і сказали: “Принесіть документи на грант”. Я була в шоці. Думала, це помилка», — згадує Еліта.
Грант дозволив їй покрити оренду, закупити матеріали, зокрема колодки, підошви, шкіру, а також — запустити просування бренду. «Я сама вела соцмережі, ніколи не вистачало на це часу й коштів. А тепер я можу планувати ідеї, робити колекції, не лише працювати під замовлення».
Нині Еліта готує весняну колекцію та працює з агентством над розвитком бренду. «Я хочу, щоб люди знали у чому наш сенс, чому це не просто пара взуття, а історія, стиль і свобода самовираження», — пояснює вона.
Не полишає підприємиця й мрію про створення мінікурси для жінок-переселенок: «Це має бути курс люксової швачки. Такої, що може шити й взуття, і складні аксесуари. У мене вже є програма, є приміщення. Залишилось реалізувати», — каже вона.
Фото зі сторінки Instagram бренду та Еліти Коваленко.
*** Публікація підготовлена в межах програми міжнародної співпраці «EU4Business: відновлення, конкурентоспроможність та інтернаціоналізація МСП» за фінансування Європейського Союзу та уряду Німеччини. Програма спрямована на підтримку економічної стійкості, відновлення та зростання України, створення кращих умов для розвитку українських малих і середніх підприємств (МСП), а також на підтримку інновацій та експорту. Деталі www.eu4business.org.ua
Стратегічний виконавець проєкту — німецька федеральна компанія Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH. Імплементуючий партнер — Фонд розвитку підприємництва.
Зміст публікації є виключною відповідальністю Фонду розвитку підприємництва і не обов’язково відображає позицію Європейського Союзу та уряду Німеччини.